Sunday, July 10, 2016

|| තාන්යාට ලියමි 5 - (සාෂෙන්කා වැන්යුෂින්) ||


ආදරණිය තාන්යා,

නුඹ එවූ ලියමන මට ඊයේ රෑ ලැබුනා තාන්යා. ඒ ලියුම කියවා මම දුකට පත්වුනාද නැතිනම් පුදුමයට පත්වුනාද එහෙමත් නැතිනම් සතුටට පත් වුනාද කියල හිතාගන්න මට බෑ. නුඹේ හිත එක තැනක නැතුවා වගෙයි !! නුඹ නිකොලායිට වෛර කිරීම කොපමණ දුරකට සාධාරණද කියලා මට කියන්න බෑ. ඒත් එය සම්පූර්ණයෙන්ම අසාධාරණයි කියල කියන්න බැරි වග විතරක් මම දන්නවා. නිකොලායි නුඹ සොයා ආවා මිසක් නුඹ නිකොලායි සොයා ගියේ නෑ තාන්යා. 


නුඹ දුක් වෙන්න එපා. නුඹ මට පියාසර කරන්න කියලා දුන්නා. මේ මගේ වාරය බව අමතක කරන්න එපා. නුඹේ හිතේ ඇවිලෙන ගින්න නිවාගන්න තාන්යා. ඒ ගින්නෙන් නැගෙන කළු දුමත් මීදුමත් පටලවාගන්න එපා. නුඹේ හිත පුරාම පැතිරෙන්න අරන් තියෙන්නේ දුකෙන් හටගත් ගින්නෙන් ඉපදුන වෛරයේ හෙවනැල්ලක්. ඒ හෙවනැලි යක්ෂයා පෝෂණය වෙන්නේ ඉර එලිය වැඩිපුරම ඇති මතක නුඹට මතක් කරලා දීලා අර දුක නිසා ඇවිලෙන ගින්න තව තවත් අවුලලා.හිතන්න තාන්යා !! හිතන්න !! ඇති තරම් වෙලා අරගෙන හිතන්න. හැඟීම් වලට යටත් වෙන්න එපා. බුද්ධියට නුඹව මෙහෙයවන්න ඉඩ දෙන්න !! නුඹට වැටෙන්න බෑ තාන්යා. මටත් වඩා එහා ගිය ඉලක්කයකට නුඹ යන්න ඕන. මුළු ලෝකයක්ම සුවපත් කරන්න ඉන්න නුඹට අකාලයේ ගිලන් වෙන්න බෑ තාන්යා. එහෙම උනොත් නිකොලායි දිනනවා. 

මම පාව්කාට වෛර කරන්නේ නෑ . තවමත් මුළු හිතින්ම ආලය කරනවා. පාව්කාට වෛර කරනවා කියන්නේ මම මටම වෛර කරනවා වගේ වැඩක්. ඒ රූපය හැමදාමත් මගේ හිතේ තියේවි......ඒත් කවුරුවත් එය නොදකිවී ...... කාටවත් ඒ ශෝකාලාපය නෑසේවි. අපිට ඒ හැමදෙයක්ම හිත පතුලේ තදකරගෙන ඒ  එක්කම ලෝකෙට පේන්න හිනාවෙලා ජිවත් වෙන්න වෙනවා තාන්යා. එක තමයි ඇත්ත. 

නුඹ උවමනාවට වඩා කියෙව්වා කියල හිතන්න එපා මගේ පුංචි කෙල්ලේ !! හිතට එන ඕනෑම දෙයක් මට කියන්න. මම අහන් ඉන්න සුදානම්. ෆිට්ස්විලියම් ඩාර්සිට ආලය නොකළ කෙල්ලක් මේ මිහිපිට ඉන්නවාද මට සැකයි තාන්යා !! ඩර්බිශයරයේ ජීවිතය සතුටින් ගෙවන්න. මම නුඹට ආශිර්වාද කරනවා !! නුඹ කීවා වගේ අමුත්තන් සමග කතාබහ නොකර සිටීම මට පහසුවක්. ඔවුන් මගෙන් මිටියාවත ගැන ප්‍රශ්න කරනවාට මම බොහොම බයයි. ඒත් කපිතාන් වසිලියෙව් නම් දවසට වචනයක් හෝ දෙකක් කතා කරනවාමයි. ඔහු කියන දේ ඇතුලේ හිතන්න ගොඩක් දේ තියනවා තාන්යා. මොහොතක් ඉන්න !!

"සුභ උදෑසනක් වැන්යුෂින් මෙනවිය"

"සුභ උදෑසනක් කපිතාන්"

"අදත් උදේම ලියන්න පටන්  අරන් වගෙයි!!"

"අද ලියන්නේ මගේ මිතුරියකට.....තාන්යාට."

"එහෙමද ?? ඈ නුඹට බොහොම වැදගත් කෙනෙක් බව හිතාගන්න අපහසු නෑ. නුඹ ලියද්දි නුඹේ මුහුණෙන් මතුවන ඉරියව් වලින්ම එය කිව්වැකි"

"හ්ම්.....ඈ මට විශේෂයි. මොකද ඈත් මම වගේම නිසා. වෙනසකට තියෙන්නේ ඈ යන්නේ යුරෝපයට.මම යන තැනක් ගැන අදහසක් මට නෑ"

"ව්ලැදිවොස්ටොක් වලින් එහාට යන තැනක් නෑ එතකොට ??"

"නෑ" මම ඈත බලාගෙන කිව්වා. එදා ඉඳන්ම ඇස් දිහා බලන් කතා කරන්න සාෂෙන්කා බොහොම බයයි. මට මතක් උනේ මම පාව්කාගේ ඇස් දිහා හොරෙන් බලන් ඉන්න හැටි. ඔහු නොබලන තාක් මට ඕනෑතරම් වෙලා ඒ දිහා බලාන ඉන්න පුළුවන්. මගේ හිත යන්න ඕන නැති අතක දුවනවා. මම බොහොම කලබලෙන් ආපහු නැව් තට්ටුව උඩට ආවා.

"මට සමාවෙන්න. මම ටිකක් කලබලෙන්. පහුගිය දවස් වල මට මූණ දෙන්න සිද්ද උන දේවල් එක්ක මම නිතරම හිටපු තැනටම ආයේ යනවා. කොච්චර උත්සාහ කලත් මට මිටියාවතෙන් හිත අහකට ගන්න බෑ " මම කිව්වා.

"වැන්යුෂින් මෙනවිය, නුඹ දන්නවාද ?? වීදුරු ලෝකවල ඉන්නතාක් අපිට බාහිර ලෝකේ ගැන කිසි අවබෝධයක් නෑ. ඒ ලෝකෙන් එලියට ආවාම අපිට හිතෙන්නේ අපි අපායට ඇදගෙන වැටිලා කියලා. එහෙම හිතෙන්නේ අපි හිතන්නෙවත් නැති වෙලාවක අර ලස්සන දිලිසෙන වීදුරු බිත්තිය අපි ඉස්සරහ පිටම කෑලි කෑලි වලට කුඩු වෙලා බිමට වැටුනම විතරයි. අපි කැමැත්තෙන් ඒ වීදුරු ලෝකෙන් එලියට ආවම ඇත්ත මොකද්ද කියල තේරුම් ගන්න එක හරි පහසුයි. අනිත් අතට ඒ ලෝකේ කොයිමහරි වෙලාවක බිමට ඇදගෙන වැටෙන්න පුළුවන් කියල සිහියෙ තියන් හිටියොත් එක පාරටම අපායට ඇදගෙන වැටෙන්නේ නෑ"

"ඇත්ත.....ඒත් අපි ඉන්නේ වීදුරු ලෝකයක කියල තේරුම් යන්නේ බිත්ති ඉරි තලන්න පටන් ගත්තහමයි. එහෙම නේද ??"

"බොහොමයක් වෙලාවට එහෙම තමයි. තේරුම් ගැනීම තමයි වැදගත්. මේ සංවාදය නතර කළ යුත්තේ මෙතැන නොවෙයි. ඒත් කළ යුතු වැඩ බොහොමයි මෙනවිය. කතා කිරීමට ලැබීම සතුටක්. නැවත හමුවෙමු"

"සුබ දවසක් ඔබට" මම කපිතාන් වසිලියෙව් ට සමුදුන්නා.

කපිතාන් බොහොම දැනුම් තේරුම් ඇති කෙනෙකු බව මට වැටහුනා. ඔහු කිව්වත් වගේ මගේ වීදුරු ලෝකය ඇතුලේ මම බැලූ බැලූ අත දැක්කේ පාව්කාම පමණයි. ඇසුණේ පාව්කාගේ කන්කළු බැලලයිකා වැයුම් ම පමණයි. රැඟුවේ මෂූර්කා නැටුම්ම පමණයි. ඊට එහා ලෝකයක් මට තිබුණේ නෑ. නුඹේ ලෝකයේ  නුඹ දැක්කේ නිකොලායිම පමණයි. නුඹ කොප්ලාවක් ගොතා ගැයුවේ නිකොලායිගේ ෆ්ලැමෙන්කෝ වැයුමටම පමණයි. අප දෙදෙනාම වීදුරු ලෝකවලින් වැටුනේ අපායකට.

කාලය ගත වෙනවා තාන්යා. මට මෙන්ම නුඹටද වෙහෙසයි. ඒත් දැන් නැවතුනොත් අපිට හැමදාමත් නැවතිලා ඉන්න වේවි. 


අද අහස වෙනවා වගෙත් නෙවෙයි. හරිම අමුතුයි. මට හිතෙන්නේ තව හවස් වෙද්දී මේ පෙනුම මීටත් වඩා වෙනස් වෙයි. වැස්සක් නම් වැටෙන්න එපා කියලා මම ප්‍රර්ථනා කරනවා. කුනාටුවකට පෙර මූද හරිම නිශ්චලයි කියනවා නොවේද තාන්යා ?? නුඹ පරිස්සමෙන් ඉන්න. කළු හෙවනැලි වලට නතුවෙන්න එපා. නුඹ ෆීනික්ස් කිරිල්ලක් බවත් අමතක කරන්න එපා.

නුඹට ආදරෙන්,

නුඹේ රුසියන් බෝනික්කි,


~සාෂා~

 

 




No comments:

Post a Comment